Aktualita č. 1
Motocykle rady SK 90 CROSS , ROADSTER , TRAIL – počty kusov Konečne máme to, čo nám tam chýbalo. Presné počty kusov. V odborovom dokumente motovýroby "B" je presný počet kusov vyrobených do r. 1972. Ale najpresnejšie čísla má „ODBYT.“ Tam je všetko, čo odchádzalo z fabriky. Motocyklovú tlačil mesačný a denný plán, tak vykázali aj motocykle z pásu na ktorých chýbali trebárs fajky na sviečky (len môj príklad). Pre jednu chýbajúcu súčiastku by prišli všetci o peniaze. V medzisklade sa to dokompletovalo. Až „ODBYT“ vybavil motocykel technickým preukazom pre Mototechnu. Dávali tam aj náradie, hustilku, prípadne malú plechovku s farbou na opravu drobných škrabancov. Motocykel uložili do dreveného latenia. Buď to išlo priamo do vagóna, alebo do pristaveného kontajnera.
Dokument „A"
Odborový dokument motocyklovej výroby zo septembra 1972. Vypracoval útvar Racionalizácia výroby za spolupráce ďalších podnikových útvarov a Výroby motocyklov. Označení na štítku začínalo na čísle 10.001 a poslední oficiálně vyrobený kus by měl mít tedy označení číslem 46.935. Na rok 1972 bolo kontrahovaných celkem 5000 ks motocyklov SK 90 Roadster + Cross + Trail.
Typ motocyklu a jeho obchodní název |
1967/ks |
1968/ks |
1969/ks |
1970/ks |
1971/ks |
1972/s |
celkem |
SK 90 Roadster |
296 |
1.994 |
8.868 |
5.714 |
2.744 |
2.931 |
22.547 |
SK 90 Cross (Trail) |
- |
2.197 |
4.200 |
4.114 |
2.280 |
1.597 |
14.388 |
C E L K E M |
296 |
4.191 |
13.068 |
9.848 |
5.024 |
4.528 |
36.935 |
Dokument „B"
Odborový dokument Motocyklovej výroby z apríla 1977. Vypracoval Ing. K. L., vedúci výskumný pracovník a pracovná skupina. Predkladá J. P., riaditeľ závodu 04 (moto) a A. F., námestník pre personálnu prácu.
Typ motocyklu a jeho obchodní název |
1967/ ks |
1968/ ks |
1969/ ks |
1970/ ks |
1971/ ks |
1972/ ks |
1973/ ks |
SK 50 Roadster + Cross |
- |
- |
- |
20 |
- |
- |
- |
SK 90 Roadster |
296 |
1.994 |
8.868 |
5.714 |
2.744 |
2.931 |
- |
SK 90 Cross (Trail) |
- |
2.197 |
4.200 |
4.114 |
2.280 |
1.597 |
- |
C E L K E M |
296 |
4.191 |
13.068 |
9.848 |
5.024 |
4.528 |
- |
Typ motocyklu a jeho obchodní název |
1967/ks |
1968/ ks |
1969/ ks |
1970/ ks |
1971/ ks |
1972/ ks |
1973/ 1976 |
SK 50 Roadster+Cross |
- |
- |
- |
9 |
- |
- |
- |
SK 9 Roadster+Cross(Trail) |
296 |
4.191 |
13.068 |
9.825 |
5.016 |
4.527 |
19 |
C E L K E M |
296 |
4.191 |
13.068 |
9.834 |
5.016 |
4.527 |
19 |
č. |
typ |
vybavení |
250 |
SK 50 ccm |
--- |
250A |
SK 50 ccm |
tranzistorové zapalování |
251 |
SK 70 ccm |
--- |
252 |
SK 75 ccm |
--- |
253 |
SK 90 ccm |
--- |
253A |
SK 90 ccm |
tranzistorové zapalování |
254 |
SK 90 ccm |
tranzistorové zapalování, olejové čerpadlo |
255 |
SK 100 ccm |
sériový válec, vačkové zapalování, olejové čerpadlo |
256 |
SK100 ccm |
velký válec a hlava, olejové čerpadlo, vačkové zapalování, nový startér |
č. |
typ |
označení popř. další vybavení |
230 230A |
SK 90 Cross (Trail) |
typ 30 nová nádrž - typ 30A |
231 231A |
SK 90 Roadster |
typ 31 nová nádrž - tip 31A |
232 |
SK 90 ccm |
Skůtr – nezavedený do výroby |
233 |
SK 90 ccm |
Sprint - nezavedený do výroby |
234 |
SK 90 ccm |
Standard - nezavedený do výroby |
235 |
SK 90 ccm |
Scambler - nezavedený do výroby |
236 |
SK 90 ccm Cross (Trail) |
nová přední vidlice, vějířovitá hlava válce, označeno jako typ 36 |
237 |
SK 90 ccm Roadster |
nová přední vidlice, vějířovitá hlava válce, označeno jako typ 37 |
č. |
objem |
poznámky |
50 |
50 ccm |
jen ve výkresech jako základní typ, nedostal se do výroby |
50A |
50 ccm |
dtto, tranzistorové zapalování!!! |
51 |
70 ccm |
nedostal se do výroby |
52 |
75 ccm |
nedostal se do výroby |
53 |
90 ccm |
pouze poměněny výkresy - odlišných součástek z motoru 50 ccm |
53A |
90 ccm |
tranzistorové zapalování - nedostal se do výroby |
54 |
90 ccm |
tranzistorové zapalování, olejové čerpadlo nezavedené - nedostal se do výroby |
55 |
100 ccm |
sériový válec, vačkové zapalování, olejové čerpadlo nezavedené - nedostal se do výroby |
56 |
100 ccm |
velký válec a hlava, olejové čerpadlo, nezavedené - nedostal se do výroby |